Διακοπές χωρίς να πάρετε κιλά

summer

Θάλεια Καρδάτου, Συνεργάτης Ομάδας Διατροφής Mediterraneo Hospital

Ο όρος «καλοκαιρινές διακοπές» έχει συνδεθεί στο μυαλό των περισσότερων με μια περίοδο χαλάρωσης και ηρεμίας που πολλές φορές επηρεάζει τις διατροφικές μας συνήθειες και κατ’ επέκταση το σωματικό μας βάρος. Το συχνό φαγητό σε ταβέρνες και εστιατόρια, η κατανάλωση των σνακ εκτός σπιτιού και η αύξηση της κατανάλωσης αλκοόλ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας συνήθως οδηγούν σε αύξηση του σωματικού βάρους παρότι είναι αυξημένες και οι ευκαιρίες για κίνηση (κολύμπι, βόλτες, θαλάσσια σπορ). Καθώς, λοιπόν, όλο και περισσότεροι αγχώνονται σχετικά με τη διατήρηση του βάρους τους κατά τη διάρκεια των διακοπών παρακάτω δίνονται ορισμένα χρήσιμα tips για τη διατήρησή του, μιας και να μιλάμε για απώλεια βάρους στις διακοπές φαντάζει ουτοπικό και αρκετά ψυχοφθόρο!!

  • «Ναι» στο πρωινό, αλλά με μέτρο: Το πρωινό είναι ίσως το πιο απολαυστικό, γεύμα του καλοκαιριού, ιδίως για όσους μένουν σε ξενοδοχείο, διότι είθισται ο μπουφές να είναι γεμάτος με εδέσματα που σπανίως τρώμε το πρωί τον χειμώνα (λ.χ. τηγανητά αυγά, μπέικον, λουκάνικα, μπουγάτσες, κρέμες, κέικ κ.τ.λ.). Αν και το υγιεινό θα ήταν να φάτε το πρωί φρούτα, δημητριακά ολικής αλέσεως και γιαούρτι, μπορείτε να δοκιμάζετε και κάποια «απαγορευμένη» τροφή, αλλά σε μικρή ποσότητα.  Αν δεν τρώτε σε κάποιο ξενοδοχείο, αλλά στο δρόμο προς την παραλία περνάτε από φούρνο γεμάτο μπουγάτσες, πίτσες, τυρόπιτες, ντόνατς κ.ά., αρκεστείτε σε φρέσκο γάλα με κουλούρι Θεσσαλονίκης ή κάποιο σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης.
  • Μην παραμένετε νηστικοί στην παραλία:Μην παραμένετε όλη την ημέρα νηστικοί, θεωρώντας ότι έτσι μπορείτε να φάτε άφοβα το βράδυ στην ταβέρνα. Προσπαθήστε να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα που θα σας προσφέρουν την κατάλληλη ενέργεια για τα μακροβούτια και τα παιχνίδια στη παραλία. Οι καντίνες που υπάρχουν στα νησιά, έχουν συνήθως τροφές υψηλής θερμιδικής αξίας, και εάν τρώτε κάθε μέρα από εκεί, υπάρχει ο κίνδυνος, να πάρετε κιλά χωρίς να το καταλάβετε. Πριν φύγετε από το δωμάτιο του ξενοδοχείου, φτιάξτε ένα πακέτο με, εμφιαλωμένο νερό, σάντουιτς με ψωμί ολικής αλέσεως, γιαούρτι και πολλά φρούτα.
  • Προσοχή στο αλκοόλ: Προτιμήστε κρασί ή μπύρα που έχουν λιγότερες θερμίδες και αλκοόλ και προκειμένου να μην ξεπεράσετε την ενδεικνυόμενη ποσότητα για κάθε ποτήρι κατανάλωνε αντίστοιχα και ένα ποτήρι νερό. Επίσης φροντίστε να πίνετε άφθονα υγρά (καφέδες, χυμούς και τσάι) ώστε να ενυδατώνετε τον οργανισμό σας και παράλληλα να τον αποτοξινώνετε. Προσοχή επίσης στους ξηρούς καρπούς και τα πατατάκια που είθισται να σερβίρονται μαζί με τα ποτά στα μπαρ: αν υπάρχει δυνατότητα, ζητήστε να τα πάρουν πίσω και να σας φέρουν φρούτα και ωμά λαχανικά (λ.χ. καρότα), ειδάλλως φάτε ελάχιστους ξηρούς καρπούς και καθόλου πατατάκια.
  • Καταναλώστε άφθονα φρούτα, φυσικούς χυμούς και λαχανικά τα οποία όχι μόνο μειώνουν την όρεξη, αλλά σε εφοδιάζουν και με αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες, μειώνοντας την απορρόφηση λίπους (μερικά από αυτά μάλιστα θα σας βοηθήσουν να μαυρίσετε φυσικά).
  • «Ναι» στο παγωτό, αλλά με μέτρο:Αν και ένα παγωτό δεν πάχυνε ποτέ κανέναν, τα παγωτά είθισται να περιέχουν πολλά λίπη και θερμίδες – και όσο πιο «πλούσια» είναι (π.χ. με σος σοκολάτα, καραμέλα, ξηρούς καρπούς, κρέμες γάλακτος κ.ά.) τόσο πιο παχυντικά είναι.  Το ιδανικό επιδόρπιο είναι, βεβαίως, παγωμένο γιαούρτι με φρούτα, αλλά αν δεν μπορείτε να αντισταθείτε στο παγωτό, να διαλέγετε το πιο απλό που μπορείτε να βρείτε.  Αν παίρνετε έτοιμα παγωτά του εμπορίου, να διαβάζετε πάντοτε τις συσκευασίες για να ξέρετε πόσες θερμίδες τρώτε. Μία άλλη εναλλακτική λύση είναι να τρώτε όποτε είναι εφικτό, γρανίτα (χωρίς προσθήκη ζάχαρης).
  • Μη χάνετε την ευκαιρία για γυμναστική: Η αυξημένη σωματική δραστηριότητα, είναι επίσης ένας καλός τρόπος για να γλιτώσετε από τα περιττά κιλά. Κολύμπι, ρακέτες, beach volley αλλά και το απλό περπάτημα είναι ιδιαίτερα βοηθητικό.
  • Στόχος η συντήρηση: Βάλτε στόχο τη συντήρηση του σωματικού σας βάρους μιας και η απώλεια κατά τις διακοπές φαντάζει πιεστική. «Παν μέτρον άριστον», λοιπόν,… και μετά το τέλος τους ξανά σε πρόγραμμα!